לאחר 65 שנה 'רכבת העמק' יצאה לדרך
השבוע נערכה נסיעת הבכורה עם ותיקי העמק שנסעו פעם ברכבת החיג'אזית וכיום ברכבת העמק החדשה
בהשקעה של 4 מיליארד שקלים נחנכה רכבת העמק. הרכבת יצאה מחיפה, עצרה בתחנת הרכבת החדשה מגדל העמק-כפר ברוך ומשם המשיכה לתחנת הרכבת החדשה בעפולה, שם הצטרפו אליה כ- 35 נוסעים מוותיקי העמק. השר ישראל כץ, העניק לכל אחד מהוותיקים תעודת הוקרה ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל וכרטיס 'רב-קו' מיוחד שהונפק לרגל נסיעת הבכורה. מעפולה המשיכה הרכבת אל התחנה החדשה בבית שאן.
שר התחבורה אמר באירוע, כי חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת. בתקופת ההרצה של הרכבת שתחל בערב סוכות, ה-16 באוקטובר 2016 ועד לתחילת פעילותה הסדירה ב-4 בנובמבר 2016, ניתן יהיה לעלות בכל אחת מהתחנות החדשות של רכבת העמק ולנסוע בחינם לכל יעד בארץ. בתום תקופת ההרצה ניתן יהיה לנסוע ללא תשלום, במשך שלושה חודשים ברציפות, מתחנות רכבת העמק, לכל יעד בארץ (באמצעות כרטיס רב-קו).
על פי תכנית חברת נתיבי ישראל, יחברו 60 ק"מ של מסילות ברזל, בין חיפה לבית שאן, הרכבת תאיץ על הפסים במהירות תכן של 160 קמ"ש ותאפשר להגיע מבית שאן לחיפה תוך כ- 50 דקות, כולל עצירה בחמש התחנות: לב המפרץ, יקנעם-כפר יהושע, מגדל העמק- כפר ברוך, עפולה ובית שאן. על פי התכניות העתידיות, המסילה תוארך בעתיד עד מעבר הגבול בגשר שייח חוסיין (נהר הירדן) ותתחבר לרשת הרכבות הירדנית.
צילום – חברת נתיבי ישראל