"גלגלי המשק מונעים בסולר ולכן להוזלה של הבנזין אין משמעות", טוענים באומ"ץ
מחיר הבנזין ירד, אבל מחיר הסולר עלה – בתנועת אומ"ץ תוהים מדוע
בראשון בספטמבר הוזל מחיר בנזין והגיע לרמה הנמוכה ביותר מזה כשנה ∙ הסולר לעומתו ממשיך להתייקר ועלול לגרום עליות מחירים של מוצרים רבים ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "גלגלי המשק מונעים בסולר ולכן להוזלה של הבנזין אין משמעות. מן הראוי לפעול להוזלה שוויונית של כלל סוגי הדלק"
מחירו של בנזין 95 אוקטן נטול עופרת ירד בלילה שבין ה-31.8 ל-1.9 ב-21 אגורות. לאחר שגם בחודש אוגוסט נרשמה הוזלה של ממש במחירו של דלק זה, העלות כיום (בשירות עצמי) היא 6.37 ₪ בלבד – הנתון הנמוך ביותר מזה כשנה.
זוהי כמובן בשורה משמחת לציבור הנהגים – אבל לא לכולם. תנועת אומ"ץ, שפועלת למען צדק חברתי ומנהל תקין, מתריעה מפני המשך עליית מחיר הסולר. "אם ממשלת ישראל מחליטה על הורדת מחירי הדלק, מן הראוי שהורדה זו תיעשה בצורה אחידה ולא תיטיב רק עם ציבור צרכני הבנזין", אמר יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד. "גלגלי המשק מונעים בסולר ולכן להוזלה של הבנזין אין משמעות"
על-מנת לתקן את העיוות, פנו פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת האנרגיה קארין אלהרר. הפנייה לשרים כללה בקשה כי יפעלו להוזלה שוויונית יותר של כלל סוגי הדלק.
פלד הוסיף כי הרכבים הצורכים סולר הם ברובם רכבי משא ועבודה, ועל כן התייקרות דלק זה עלולה להביא לעליות מחירים של סחורות שונות – בתקופה שבה גם כך יוקר המחייה מכביד על כולנו.