בית הדין לעבודה יפסוק: מה קובע יום הפנייה לרופא או יום קבלת הטיפול?
ביטוח לאומי דחה תביעה להכרה באירוע כ"פגיעה בעבודה" בטענה ש"הפנייה" לטיפול רופאי היתה לאחר הזמן הקבוע בחוק. עו"ד סאמי אבו ורדה טוען כי הנפגע פנה בזמן אבל המתין לתור בדיקת הרופא כמה ימים.
כל מי שמטופל בקופת חולים יודע כי לעתים יש להמתין כמה ימים עד שהוא מקבל תור לרופא. במקרה של תושב אזור חיפה שנפגע במהלך עבודתו, ההמתנה הזאת לרופא, עומדת עתה במרכזו של דיון משפטי בבית הדין לעבודה.
הסיפור החל כאשר האיש, העובד כמסגר באחד המפעלים במפרץ חיפה, נאלץ במסגרת עבודתו להרים צינור ארוך וכבד במיוחד. לטענתו תוך כדי ההרמה הרגיש בכאבים עזים באזור המפשעה.
הוא חזר לביתו והכאבים גברו במהלך סוף השבוע. ביום ראשון הוא התקשר לקופת חולים וביקש להגיע לרופא לבדיקה. במזכירות הקופה קבעו לו תור ארבעה ימים מאוחר יותר. בבדיקה התברר כי הוא סובל מבקע מפשעתי ואז הוא פנה לביטוח הלאומי להכיר בכך כ"פגיעה בעבודה".
להפתעתו ,תביעתו נדחתה לא על בסיס רפואי אלא בטענה משפטית ש"הפנייה" לטיפול רפואי לא נעשתה בתוך 72 שעות מהאירוע, כפי שנקבע בחוק. עו"ד אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ונזקי גוף בדק את החוק, פנה לבית הדין לעבודה וטען כי העובד פנה לקופת חולים בתוך 72 שעות, אלא שהתור שנקבע לו לבדיקת הרופא היה מאוחר יותר.
"מועד קבלת הטיפול אינו תלוי בעובד אלא במערכת של קופת חולים שקובעת את התור" ציין עו"ד אבו ורדה בתביעה שהגיש והוסיף "עצם הפנייה לקבלת התור היא שעונה על דרישות החוק". כתב הגנה טרם הוגש.