ערכת עדשות המגע נותרה בבטן המטוס והנוסע סבל מנזקים בעיניו
כל מי שמרכיב עדשות מגע יודע שטיפול יומי נכון, הוא אבן יסוד בשמירה על בריאות העין. אבל מה יעשה אדם שנבצר ממנו לשמור על היגיינת העין בשל נסיבות שאינן תלויות בו? זה מה שקרה לצעיר ישראלי שטס בחברת לופטהנזה ולא היה יכול להשתמש בנוזל העדשות המיוחד, שהיה בבטן המטוס.
בתביעה הוגשה לבית משפט השלום בחיפה, באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה נטען כי הצעיר הישראלי, המתגורר בצפון הארץ, המריא מישראל ליעד באירופה דרך חניית ביניים במינכן.
מאחר ונוהל העלאת חפצים למטוס של לופטהנזה אוסר על העלאת נוזלים, הושארה ערכת העדשות של הנוסע בתא המטען של המטוס. מסיבות שונות, התעכבה הטיסה כשמונה שעות כשבזמן הזה הנוסעים ממתינים בשדה התעופה וכל אותה העת, ערכת הנוזלים של העדשות נותרה בבטן המטוס. בהמשך הועברו הנוסעים לבית מלון.
בתביעה נטען כי הצעיר נותר ללא ערכת עדשות המגע שעות ארוכות וכך "לא התאפשר לו להחליף את העדשות ש/הרכיב כמתחייב ולכן הם התייבשו וגרמו לו לנזקים בעיניים".
עו"ד אבו ורדה טוען כי "ראייתו של הנוסע טושטשה בעקבות יובש בעיניים, נגרם לו כיב בקרנית וכן אבצס בקרנית והוא נאלץ לעבור טיפול באנטיביוטיקה". עד היום, הוא נמצא במעקב רפואי וסובל מנזק בלתי הפיך בעיניים. לתביעה צורפו מסמכים רפואיים המעידים על מצבו.
לדברי עו"ד אבו ורדה על פי חוק התובלה האווירית ועל פי האמנה הקיימת, חברת התעופה אחראית על כל נזק שנגרם כתוצאה מ"תאונה" לנוסע ומקרה זה עונה על הגדרת "תאונה". עוד נטען כי רשלנותה של החברה היא שגרמה לנזק לעיניי של התובע ולכן על בית המשפט בישראל לקבוע את גובה הפיצוי שיינתן לו.