תמן הוא כור היתוך המנקז לתוכו את מיגוון כח העבודה במשק
השר אלי כהן חנך את אגף הפיתוח של קבוצת תמן: "תמן הוא כור היתוך המנקז לתוכו את מיגוון כח העבודה במשק"
שר הכלכלה והתעשייה ביקר במפעל החדיש בקיסריה ונתן את "ברכת הדרך" לקליטתם של עוד מאות עובדים, חלקם מוגבלים, במפעלי תמן
"אני רואה במקום הזה כור היתוך שיכול לאחד לתוכו מיגוון עצום של כח עבודה בארץ", אמר שר הכלכלה והתעשייה ח"כ אלי כהן במהלך ביקורו השבוע במפעלי תמן בקיסריה. "המפעל הזה הוא דוגמא ומופת ליכולת שלנו בעולם היצרני והעסקי לתת מענה למוגבלים ומיעוטים באשר הם ולקלוט אותם לעבודה. הנתינה הזו מתעצמת במקום שבו גם אנשים רגילים, לעיתים נכשלים, בכבישי הארץ. המפעל הזה יכול לסייע לנו להקטין את הקטל בכבישים בזכות פיתוחיו והחזון שעל פיו הוא מתנהל".
במהלך הביקור סקרו הבעלים והמנכ"לים של קבוצת תמן משה אופק ועדי אדלר את פעילות המפעל המשתרעת על פני מספר סניפים מהצפון ועד לדרום, כשמרכז הפיתוח, ההתקנות, היצור והאספקה, הוא בקיסריה באיזור התעשייה החדש. אופק ואדלר גילו לשר במהלך השיחה עמו כיצד המדינה והאוצר יכולים לחסוך עשרות ואולי מאות מיליוני שקלים בדרכים כאלה שרק יטיבו עם הנכים וימנעו הוצאה מיותרת לקופת האוצר. אמר אופק. בנוסף ציין, כי החברה שוקדת בימים אלו על הרחבת היצוא למדינות כמו: ארצות הברית, יפן ואוסטרליה.
אדלר חשף בפניו את יתרונות הפיתוחים והפטנטים שפותחו בתמן ואמר כי המטרה היא להמשיך את תנופת הפיתוח בחברה ולפתח רובוטים ומוצרים נוספים, כדי להפוך את נהיגת הנכה בכבישים לנהיגה בטוחה למוגבל עצמו, למשפחתו וגם לסביבה. "אני חושב שאם נדע להתכוונן נכון ולקבל את הסיוע הנכון, בכל מה שקשור בפיתוח ובקליטת עובדים מוגבלים נוספים כי זה החזון שלנו, נוכל להגדיל ואולי להכפיל את כח האדם במפעל ולהמשיך ולקלוט עובדים ביניהם לא מעט מוגבלים ובני מיעוטים שמחכים להכנס למעגל העבודה. לצערי אנחנו פוגשים אותם יום יום ורואים את המצוקה והצורך של רבים להכנס למעגל העבודה".
לאחר פגישת העבודה יצאה הפמליה של השר לסיור והדגמות במפעל. אבל כמו תמיד הרובוט שפיתחה תמן, שהוא פטנט עולמי שלה, המוביל את כיסא הגלגלים מחלקו האחורי של הרכב למושב הנהג, היה רגע שבו גם השר נראה נרגש. "אני חושב שהרובוט הזה הוא דוגמא הכי מובהקת כיצד אפשר לסייע לנכה היושב על כיסא גלגלים לחזור לחיים ולהיות חלק פעיל בחברה", אמר השר.
בסיומו של האירוע חנך השר כהן את אגף הפיתוח של המפעל והבטיח באותו מעמד לפעול יחד עם צוות משרדו כדי לסייע לעובדים וכן לקשר בין תמן לנספחים הכלכליים במדינות השונות על מנת שאלו יסייעו בחדירה לשווקים. "אני רואה את כולכם כאן והדבר הראשון שבלט לנגד עיני הוא שהכרתי פה משפחה אחת גדולה", אמר השר לעשרות העובדים שהמתינו לו ואף הפתיעו אותו בבקלווה. "אני מבטיח לעשות ככל שביכולתי לעזור למשה ועדי להגשים את החזון שלהם בפיתוח החברה ובזכות זה לקלוט עובדים מוגבלים ולהכפיל את עוצמתו של המקום שהוא מודל לא רק לעסק כלכלי בריא, אלא מודל לתרומה חברתית".
רקע תמן
תמן התרחבה והקימה את מתחם היצור הגדול והייחודי במזרח התיכון והפכה לחברה המובילה בישראל לשדרוג ואבזור רכבי נכים. תמן מצטרפת לגדולות בעולם בפיתוח, יצור והרכבה של מערכות נהיגה.
תמן השקיעה עשרות מיליוני שקלים, בהתרחבות למתחם העסקים והתעשייה בקיסריה. המתחם משתרע על פני שטח של אלפי מטרים רבועים וכולל שלושה אולמות יצור ענקים. במפעל מועסקים כ-150 עובדים ביניהם, מהנדסים, תכנתים, טכנאים, חשמלאים, רתכים, מסגרים ועוד.
במקום עוסקים רבים בפיתוח הדור החדש של הרובוט הייחודי של החברה המאפשר לכל נהג, כמעט בכל רכב, להיות נגיש לכיסא הגלגלים שלו. כמו כן תמשיך תמן בפיתוח הדור הבא של מסך המגע האיכותי, שהפך את נהיגת הנכים לקלה ונוחה. "במסגרת ההתרחבות נגדיל את מחלקת הפיתוח והמחקר ונמשיך בפיתוח התקשרויות עסקיות עם גורמים באירופה, ארה"ב וסין כדי למנף את הטכנולוגיה האדירה שפיתחנו", אמרו משה אופק ועדי אדלר, מנכ"לים משותפים של "תמן – תעשיית מערכות נהיגה".
מרכזי ההתקנות של החברה בחיפה ובאר שבע ימשיכו להעניק שירות לאלפי הלקוחות וזאת בנוסף למרכז החדש שנפתח באחיעזר לטובת תושבי המרכז וירושלים.
רקע רובוט
אנשים המתניידים על כיסא גלגלים, זקוקים לעזרת הזולת כדי להכניס א או להוציא את כיסא הגלגלים מתא המטען של רכבם. ה"רובוט" המיוחד, הראשון מסוגו בעולם, המעניק פתרון מושלם לבעיה זו, פותח ומיוצר במפעל תמן.
הרובוט של תמן הוא היחיד בעולם המסוגל להכניס ולהוציא את כיסא הגלגלים מתא המטען ולהביאו עד לדלת הקדמית (דלת הנהג). כיום, מפתחים בתמן את הדור השלישי של המוצר שייתן מענה להכנסת כסא הגלגלים גם לרכבים בעלי תא מטען קטן. מדי שנה נמכרים בארץ ובעולם רובוטים רבים. הרובוט מיוצא למדינות רבות במערב אירופה, ארה"ב, קנדה ובניו זילנד. מחירו של הרובוט בחו"ל כולל התקנה כ- 16,500$ והתקנתו אורכת בן יומיים לחמישה ימים.