שירות חדש לסטודנטים בתחבורה הציבורית
מהחודש הבא: מעדכנים פרופיל סטודנט בכרטיס ה"רב-קו" באמצעות הטלפון הסלולרי או האינטרנט
בשורה טובה לסטודנטים. החל משנת הלימודים הקרובה, יתאפשר לראשונה לסטודנטים לעדכן את פרופיל הסטודנט בכרטיס ה"רב קו" מהבית, באמצעות הטלפון הסלולרי או האינטרנט, ללא צורך להגיע למרכזי השירות.
השירות החדש, המשותף למשרד התחבורה ולהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, יחול על תלמידי שנה ב' ומעלה, הלומדים שנתיים רצופות באותו מוסד אקדמי. כדי לקבל את השירות החדש, על הסטודנטים להחזיק בכרטיס "רב קו", עליו מוטען פרופיל סטודנט מהשנה הקודמת.
את הפרופיל ניתן יהיה לעדכן באינטרנט או באמצעות אפליקציה בטלפון הסלולרי, החל מ-1 באוקטובר (תוקף פרופיל הסטודנט לשנה הקרובה או לסמסטר הקרוב, יחל ב-15 באוקטובר). כדי לעדכן את פרופיל הסטודנט, יש להצטייד במתאם לקריאת "רב קו" (דונגל), המופץ על ידי משרד התחבורה (עלותו 10 שקלים בלבד), ולהעלות צילום של כרטיס הסטודנט, אישור הלימודים לשנה הקרובה ותעודה מזהה.
משרד התחבורה הידק לאחרונה את שיתוף הפעולה עם ארגוני הסטודנטים. במסגרת זאת, הרחיב באופן משמעותי ההטבות לסטודנטים, שנועדו לעודד אותם להשתמש בתחבורה הציבורית. מדובר בין השאר במתן אפשרות לנסוע בכל קווי השירות של התחבורה הציבורית בארץ בהנחה של עד 50%, הרחבת אפשרויות השימוש במינויים סמסטריאליים גם לרכבת ישראל, פתיחת עמדות שירות של "על – הקו" בקמפוסים מרכזיים ומתן אפשרות לעדכן את פרופיל הסטודנט בכל מקום.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין לטובה את שיתוף הפעולה הפורה בין התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות למשרד התחבורה שהניב פרויקטים רבים. "השירות החדש עבור הסטודנטים מהווה שלב נוסף בשיפור השרות לציבור הסטודנטים בישראל" הוסיף חן.
גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: תחילת השנה האקדמית התאפיינה בתורים ארוכים ומתסכלים של סטודנטים המבקשים לתקף מנוי "רב-קו". לראשונה משרד התחבורה מאפשר לסטודנטים להטעין את כרטיס הרב קו מכל מקום ולחסוך זמן רב. השירות החדש הוא צעד נוסף בדרך לשיפור והנגשת מערכת התחבורה הציבורית עבור ציבור הסטודנטים בישראל. אנו קוראים לסטודנטים להיערך מראש כדי שתוכלו ליהנות מהשירות
שלומי יחיאב, יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית: בשנים האחרונות אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית השקיעה מאמצים ומשאבים רבים לשינוי פני התחבורה הציבורית בירושלים ובמדינת ישראל. האגודה רואה את התחבורה הציבורית בישראל כמוצר צריכה בסיסי לכל אזרחי המדינה ושמה כיעד להנגיש אותה לכולם. אנו מודים לכל חברי ועובדי האגודה בשנים האחרונות, שהובילו את המאבק החשוב לשינוי פני התחבורה בציבורית בישראל.