רכבת ישראל ממשיכה בפעילות חניכת קו הגליל
פתיחת קווי רכבת, באזורים בהם מגיעה הרכבת לראשונה, מחייבת הדרכת תושבי האזור לשימוש נכון: הגעה לתחנה, רכישת כרטיס נסיעה, מעבר בשערים ועלייה לרכבת בצורה בטוחה.
עם פתיחתו של קו כרמיאל, הוא הקו הראשון בו נוסעת הרכבת במנהרה, ביצעה רכבת ישראל לקיים הסברתית לנוסעים לאופן ההתנהלות במידה ונתקעה הרכבת במנהרה ו/או פרצה דלקה בזמן שהרכבת במנהרה.
לטובת פעילות זו, שנערכה בין ה-20.9.17 ל- 16.11.17 בהובלת יחידת השירות לנוסע ואגף השיווק ברכבת ישראל, חולקו עלוני מידע בשפה העברית והערבית, ניתן הסבר פרונטלי על ידי צוות דיילים ייעודי, והוקרנו סרטוני הדרכה ברציפים ובטאבלטים.
עם סיום פעילות הדיילים, יוכלו הנוסעים בקו הגליל לצפות בסרטונים על גבי המסכים המותקנים ברציפים. קו הגליל הינו, כאמור, הקו הראשון של רכבת ישראל העובר במנהרות. הקו כולל ארבע מנהרות באורך כולל של 4.7 ק"מ.
בעתיד תחנוך רכבת ישראל מנהרות נוספות: מנהרות הקו המהיר לי-ם באורך של 19.6 ק"מ, לצד תחנת נבון בבנייני האומה בעומק של 80 מטרים, מנהרות רעננה באורך של 1.8 ק"מ, ומערכת מנהרות מודיעין באורך של 1.6 ק"מ. בחודש הראשון להפעלת הקו, נסעו בו כ-155 אלף נוסעים.