הבכי הופסק בייעוץ טלפוני
אבחון טלפוני שבוצע על ידי ד"ר מוטי חיימי מצוות כללית און ליין שינתה את חייהם של הורים לתינוקת.
שיחת טלפון לכללית הפסיקה 4 חודשי יסורים מהם סבלו תינוקת והוריה. הכל החל כאשר בתם השלישית של בני זוג חרדי פיתחה זמן קצר לאחר לידתה אי שקט קיצוני, הרבתה לבכות ולצרוח, ינקה ללא הפסקה אך פלטה ללא הרף ולכן לא עלתה במשקל כנדרש והתפתחותה הייתה איטית מהצפוי. התופעות נמשכו לאורך 4 חודשים מורטי עצבים, בהם היא וכל בני המשפחה סבלו. ההורים, שכבר גידלו ילדים, לא הבינו מה קורה, היו מודאגים מאד וחששו שהיא סובלת מבעיה התפתחותית קשה. הם התרוצצו בין מספר רופאי ילדים ללא הועיל והיו נואשים.
לפני כשנה, לאחר שהתינוקת לא פסקה מצרחות משך קרוב ל- 3 שעות ברציפות בשעות הערב המאוחרות, החליטו בני הזוג, שלא היו מטופלי כללית, להתקשר לשירות און ליין לילדים הפועל בשעות אלו, עליו למדו מהעיתונות.
השיב להם ד"ר מוטי חיימי מהמרכז לבריאות הילד של כללית בחיפה ורכז אתר רפואת הילדים של כללית, שהיה הרופא התורן במוקד האון ליין. תוך כדי שיחה ומתוך תחקור הבעיה חשד ד"ר חיימי שמדובר בריפלוקס (קיבתי-וושטי), מצב בו בשל הפרעה בתפקוד הסוגר הוושטי התחתון שמחבר בין הוושט לקיבה, חוזר המזון לוושט יחד עם מיצי קיבה. הרופא הסביר בסבלנות להורים על הבעיה וסיבותיה, המליץ על שינוי תנוחת ההשכבה של תינוקת, תוך הטיה נכונה של המזרון, דיבר על אפשרות למעבר להזנה בפורמולה המותאמת למצבים אלה ונתן טיפים נוספים, אך הדגיש כי חשוב שיפנו לרופא הילדים לאישרור האבחון והתאמת טיפול. בעיקר, הרגיע אותם בהבינם שמדובר בבעיה מוכרת וידועה וכי ניתן לטפל בה.
במכתב תודה אותו כתבו ההורים לד"ר חיימי, הם מספרים כי בתוך יום וחצי ממתן הייעוץ ומתן הטיפול, הפכה התינוקת הקטנה שסבלה ולא ישנה כמעט בכלל במשך 4 חודשים, תוך שכל בני המשפחה מוטרפים מכך, לתינוקת רגועה, החלה לעלות במשקל ולהדביק פער בהתפתחותה ו…ישנה ברוגע!!! הכל תודות לאבחון נכון של רופא מיומן שהשיב להם און ליין. כשהסתבר להם כי במקרה מדובר ברופא תושב חיפה אליה עברו להתגורר מיהרו גם להצטרף לכללית כדי שילדיהם יטופלו על ידו.