אחת משש
מערכת החינוך של מגדל העמק נבחרה לאחת משש רשויות בלבד בכל הארץ לייצג את המודל החינוך החדשני שפיתחה "החינוך בראש המגדל" במעמד שר החינוך ומנכ"לו. אלי ברדה: "התהליך מתאפשר בזכות שותפים עם נשמה יתרה, נמשיך לפתח מודלים ותכניות למען חינוך ילדנו גם בעתיד".
החינוך בראש המגדל: מערכת החינוך של מגדל העמק נבחרה להיות אחת משש רשויות מכל הארץ בלבד שהציגו מודלים חינוכיים חדשניים שפותחו על ידי צוותי מו"פ (מחקר ופיתוח) וכן את מעבדת ההטרוגניות ביה"ס "גיורא יוספטל" בכנס מעצבי החינוך בישראל "ביאנלה" במעמד שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו שמואל אבוהב.
"הבינאלה" השנתית היא מקום מפגש של קובעי מדיניות ומקבלי החלטות בשדה החינוך המשתפים את המודל שפיתחו ובמקביל להכיר ולאמץ פתרונות חינכויים לאתגרים העומדים בפניהם. בין ששת הרשויות שהציגו את המודלים החינוכיים החדשניים שלהם אפשר היה למצוא את יבנה, שפרעם, רעננה, באר שבע, עמק חפר ומגדל העמק שהציגה את המודל החינוכי החדשני "החינוך בראש המגדל" המציג את הפיתוח המקצועי כמנוף לשיפור לחדשנות ולהתמודדות עם אתגרים.
המגדל האיתן על קומותיו בנוי ממספר שלבים ובבסיסם מינהלת חינוך עירונית, מחקר ופיתוח, ייחודיות מקומית, מנהיגות חינוכית עירונית, העיר כמרחב חינוך ו"כיתת כוורת" והוא מציג תפיסת פיתוח הוליסטית המבוססת על שותפות, מינוף צוותי חינוך, חקר ופרקטיקה, הטמעת תרבות למידה ויצירת תשתיות בית ספריות ועירוניות להתפתחות מתמדת.
המודל מאגד בתוכו "רשת שותפיות" התומכות בתהליך ומועדדות אקטיביות ותעוזה והוא מקדם מינוף של למעלה מ-400 אנשי חינוך מקצועיים שחברו יחד לצוותי מחקר ופיתוח המייצרים מענים חדשניים ומגוונים באמצעות חקר ותצפית על עמיתיהם תוך שילוב של תיאוריות חינוכיות. כמו כן מקדם המודל "תרבות של למידה" הכוללת מגוון משאבים לשם למידה ופיתוח מנהיגות חינוכית ברמה הבית ספרית והעירונית.