לקראת תחבורת העתיד: שיתוף פעולה מחקרי בין יונדאי מוטור, הטכניון והמכון הקוריאני למדע וטכנולוגיה
יונדאי מוטור חתמה אתמול על מזכר הבנות (MOU) עם הטכניון ועם המכון הקוריאני למדע וטכנולוגיה(KAIST). שלושת הגופים ישתפו פעולה בפרויקטי מחקר ופיתוח בתחום של טכנולוגיות תחבורה עתידיות, וזאת כדי לספק פתרונות יעילים לאתגרים הנובעים מהשינוי המהיר המתחולל בתעשיית הרכב. ההסכם שנחתם ימסד את שותפות "קונסורציום HTK (ראשי תיבות של יונדאי, טכניון ואוניברסיטת (KAIST לחקר תחבורת העתיד", שתקדם מחקר ותאיץ פיתוחים בתחום התחבורה ותקדם טכנולוגיות עתידיות. בשנים הראשונות יתמקד הקונסורציום בנהיגה אוטונומית, באבטחת סייבר ובבינה מלאכותית.
הטכניון, שצבר נסיון רב בעבודה עם חברות הזנק, יהווה בשותפות זו גשר בין יונדאי מוטור וחברות הזנק קיימות ומתהוות. קונסורציום HTK יגלה ויטפח חברות כאלה בישראל ויספק להן את התמיכה ואת הייעוץ הדרושים כדי להביא לשוק את הטכנולוגיות שלהן ואת מוצריהן. במועצת המנהלים של הקונסורציום החדש חברים שני נציגים מכל אחד משלושת הארגונים. נציגי הטכניון הם המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ' וויין קפלן ופרופ'-מחקר דניאל ויס מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל.
"באמצעות זיהוי חברות ההזנק הטובות ביותר, טיפוחן ותמיכה בעבודתן נבסס את מעמדנו בתחבורת העתיד", אמר ד"ר טיי-ואן לים, ראש המרכז לחדשנות טכנולוגית ביונדאי מוטור. "ישראל ידועה בעולם באיכות חברות ההזנק שלה, והידע המשותף של הטכניון ושל KAIST יאפשר ליונדאי מוטור להוביל את פיתוח הדור הבא של טכנולוגיות הרכב."
את שיתוף הפעולה יוביל המרכז האסטרטגי לטכנולוגיה ביונדאי מוטור, שהוקם בפברואר 2017. המרכז אחראי על מחקרי החברה בטכנולוגיות עתידיות – מבינה מלאכותית, חומרים מתקדמים, אנרגיה ורובוטיקה ועד הדור הבא של טכנולוגיות תקשורת מידע. לקבוצת יונדאי מוטור מסורת ארוכה של שיתוף חברות הזנק בפרויקטים שלה. אחת החברות האלה פיתחה בשנה שעברה, בהובלת יונדאי מוטור וסיסקו, מערכת סימולציה לבדיקה של מכונית מקושרת.