במקום להגיע לחדר הניתוח הסתפקו ביעוץ טלפוני והחולה נותרה עם כליה פגועה
ניתוח קיסרי שהסתבך, הצריך הגעתו של אורולוג מומחה לחדר הניתוח, אולם הרופא הבכיר העדיף לתת יעוץ טלפוני למנתח
ניתוח קיסרי שהסתבך הותיר את היולדת עם כליה פגועה לכל החיים ועם נכות לכל החיים. כך עולה מתביעה לפיצויים שהגישה היולדת נגד משרד הבריאות שהו הבעלים של בית החולים בני ציון מחיפה, מעיריית חיפה המעסיקה את עובדי בית החולים ומשני רופאים בכירים שטיפלו בה.
באמצעות עו"ד עומר בוסתנאי טוענת האישה כי במהלך הניתוח הקיסרי חשש הרופא המיילד כי נגרם לה נזק אורולוגי וביקש סיוע מרופא מומחה בתחום. אולם המומחה, כך נטען, במקום להגיע לחדר הניתוח, נתן לרופא "יעוץ טלפוני" בלבד. התוצאה: סיבוך רפואי שגרם נזק לאשה שנותרה נכה.
בכתב התביעה נטען, כי לפני כשנתיים התקבלה האישה ללידה שלישית בית החולים, כאשר במהלך לידה טבעית נראו שינויים בדופק העובר ולכן הוחלט על ניתוח קיסרי בהרדמה אפידורלית, על ידי מנהל אגף היולדות. במהלך הניתוח התגלה דימום מוגבר. המנתח חשד כי נפגע איבר פנימי והחליט להתייעץ עם מנהל המחלקה האורולוגית בבית החולים, כיצד עליו לפעול. ואולם, נטען בתביעה, המומחה האורולוגי סבר שאין דחיפות להגיע לחדר הניתוח כדי להעריך את מצבה הרפואי של היולדת, אלא הסתפק בייעוץ טלפוני בלבד, שבו הציע בשלב זה לא להתערב בבעיה שנוצרה, ואף אמר כי אם יתברר שנגרם נזק ליולדת, הדבר יאובחן בשלב יותר מאוחר.
כעבור ימים אחדים התברר כי האישה סבולת מחסימה בשופכן השמאלי ומהפרעה בתפקוד הכליה. היולדת הועברה להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ, נותרה באשפוז שלושה שבועות ולדברי אורולוג מומחה נותרה עם נכות של 30% לכל החיים.
בחוות דעת של הרופא המומחה, שצורפה לתביעה, נקבע כי את הפגיעה במהלך הניתוח הקיסרי "יש לזקוף לחוסר הזהירות של המנתח". יחד עם זאת אומר המומחה, כי קיימת שגרה בניתוחים קיסריים שלפני שמעירים את היולדת מבצעים בדיקה המאפשרת לאבחן את הפגיעה האורולוגית.
המומחה כותב על מנהל המחלקה האורולוגית ש"לא הגיע לחדר הניתוח בצהריי היום לבחון את שדה הניתוח, לא נקט בגישה רפואית מקובלת, אלא הסתפק בתשובה טלפונית ל"קולגה" הנמצא בבעיה כירורגית. בגישה זו יש לראות רשלנות רפואית חמורה".
מבית החולים בני ציון נמסר בתגובה כי הם מנועים מטעמי האתיקה והסודיות הרפואית מלהתייחס לפרטי הטיפול. נתייחס לנושא בערכאות המתאימות.