קרוז בים התיכון סוג של חוויה בלתי נשכחת
הפאר, העושר ההנאה היחס היעדים מעניקים תחושה של חופשה מושלמת. ישראל מחכה לאוניות הענק הללו
לא פעם נשמעים סיפורים על "קרוז ימי" כזה או אחר באונית נוסעים מפוארת, אבל מסתבר שלא צריך להרחיק עד לקריביים, החוויה הזו זמינה גם בים התיכון שלנו.
קרוז כזה היה בעבר כרוך בהוצאה אדירה, אבל מסתבר שהקרוז כמו שהוא בחישוב פשוט של עלות מול תועלת והנאה, הוא סוג של רווח ישיר לנופש. בים התיכון יש לא מעט אוניות נוסעים שעושות מסלולים שונים. באוניה שאני הייתי "נורביג'יאן אפיק" עליה יש כ- 2000 חדרים ועוד 4000 אנשי צוות. בפועל עיר שלמה שטה לה בים התיכון. תחנת המוצא היתה ברצלונה. טיסה נוחה יחסית לבירה הקטלונית וכמה שעות לאחר מכן אתה כבר בעיצומו של הנופש.
תהליך הקליטה לאונייה מפחיד בתחילה. אתה שואל את עצמך איך יעלו על המפלצת הזו אלפי אנשים בתוך שלוש שעות, שהוא הזמן שבו מתחילה הקליטה עד להרמת עוגן לעבר היעד הבא. אבל כמו באמריקה היעילות היא מדהימה. התור הוא עצום, אבל תוך 20 דקות אתה כבר נמצא בחדר שלך באונייה. בכל פינה, בכל מקום אתה זוכה לליווי צמוד של איש צוות. החדרים מחולקים לכמה קטגוריות, אבל הרוב הם חדרים עם מרפסת וחדרים בלי מרפסת. כל החדרים מרווחים מצד.
באונייה 16 קומות 10 מהן נגישות לאורחים על האוניה. מסעדות רבות, חדרי משחקים, חדרי פעילות, אולמות תיאטרון, בארים, חנויות מפוארות, בריכת שחיה, בסיפון מגישים אוכל חופשי כמעט 24 שעות ביממה. בנוסף לחצי תריסר המסעדות שפועלות על האונייה, מסעדות מכל הסוגים, החל ממאכלי ים, דרך המטבח האיטלקי, הארגנטינאי ועוד.
הקזינו ענק ומפוצץ בכל רגע שהאוניה מפליגה. הפאר וההדר בולטים בכל מקום. היחס האישי הוא משהו שצריך ללמד אותו בבתי ספר למלונאות.
ביום הראשון אתה אומר לעצמך ייקח לי יום להכיר את כל האוניה, אז זהו שזה לא לוקח יום זה לוקח הרבה יותר וגם אחרי שמונה ימים על הסיפון אתה מבין שלא ראית את העוצמה כולה.
תחנות הביניים הן רבות. העיקרון פשוט מפליגים בלילה, יורדים בבוקר לחוף. התחנות בקרוז שלנו היו מרסיי וקאן בצרפת, ליבורנו ורומא באיטליה, פלמה דה מיורקה בספרד וחזרה לברצלונה. ההגעה לכל נמל זוכה לליווי צמוד.
אין ספק שהחוויה הזו היא סוג של זיכרון טוב בכל מה שקשור לעולם התיירות הימי. חבל מאד שהקרוזים הללו לא יוצאים מישראל, עם אוניות הפאר הללו, עם הטיפול והיחס האמריקאי לתייר, עם האדיבות והפאר. נמל חיפה ואשדוד בשקט יכלו להיערך לקליטת אלפי תיירים כל שבוע, כשזה יקרה מבטיח לעשות זאת שוב.