מפתחים בעולם של מציאות מדומה
סטודנטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון התנסו בטכנולוגיות מציאות מדומה ובתכנון בתלת ממד, בקורס משותף עם חברת אינטל
שיתוף פעולה ייחודי בין הפקולטה למדעי המחשב בטכניון וחברת אינטל הוביל לקיומו של קורס חדשני העוסק ביישומים למציאות מדומה ורבודה. הקורס, שחשף את הסטודנטים לטכנולוגיה של מציאות מדומה ולתכנות בתלת ממד, התקיים בשיתוף אינטל במעבדה לעיבוד תמונה בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, בראשותו של פרופ' רון קימל.
"זהו קורס ראשון מסוגו בפקולטה העוסק בממשק בין אדם למכונה," אמר מנחה הקורס אהרון ווצלר, "והמטרה המרכזית הייתה לפשט את התהליך. השימוש במחוות יד עדיין אינו טבעי למשתמשים, והמתכנת והמשתמש צריכים ללמוד לעבוד עם זה. במהלך הקורס פיתחו הסטודנטים ממשקים בעזרת משקפי הדמיה תלת ממד ("אוקולוס"). על המשקפיים הורכבו מספר חיישנים שונים כולל מצלמת העומק של אינטל, מכשיר "ליפמושון" (LeapMotion) ובאחד הפרויקטים אפילו מצלמה זעירה לצורך עקיבת עיניים."
לדברי ירון חונן, מהנדס המעבדה "הטכנולוגיה הזו מאפשרת למזג אלמנטים מדומים (מצויירים) לסצנה מציאותית ולהיפך – למזג אלמנטים מציאותיים לסצנה מדומה. בנוסף, ניתן לבצע בעזרתה אפליקציות שימושיות מתחום המשחק, החינוך, התיכנון, לשלוט במכשירים, במחשבים ובתנועות ידיים (MMI). הקורס החדש מקנה הבנה הנדסית בתחום גרפיקה תלת-מימדית בשילוב עם ראיה ממוחשבת".
הסטודנטיות ספיר אלתנני וסימונה גלוזמן פיתחו במסגרת הקורס משחק Snake בתלת ממד. לדברי אלתנני, "לקחנו את משחק המחשב הישן והמוכר, בו הנחש צריך לאכול כמה שיותר תפוחים כדי לגדול, ולקחנו אותו צעד קדימה – למשחק מחשב תלת ממדי. את הגרפיקה עיצבנו לבד. באמצעות משקפי ההדמיה יכול המשתמש לבחור נחש מתוך שלושה דגמים קיימים, ובעזרת היד לסמן לנחש את הכיוון הרצוי במשחק. המצלמה עוקבת אחר תנועות היד של המשתמש."
"אינטל רואה בחשיבות רבה את שיתוף הפעולה עם מעבדת עיבוד תמונה בטכניון," אמר ישי פרנקל, סגן נשיא בקבוצת הטכנולוגיות החדשות ומנהל חטיבת התוכנה בקבוצת המחשוב התפיסתי באינטל. "במהלך הסמסטר שמחנו לספק לסטודנטים הזדמנות להתנסות ולהיחשף לתחום של מציאות מדומה ואינטראקציה בתלת-מימד באמצעות טכנולוגיה חדשנית."